•

HVM-HMC was deze zondag het affiche, een onvervalste derby. Beide kampen waren vastbesloten om deze klassieker te winnen. HMC met een aantal speelsters met divisie-ervaring en een zeer goede keepster. HVM met speelsters groot geworden in de breedtesport en een uitmuntende keepster, namelijk Sanne van Oosterhout, kind van Made.

HMC begon voortvarend aan de wedstrijd. Met veel wissels werden de eerste gaten in de Madese defensie gevonden, wat resulteerde in een behoorlijke voorsprong.

Onze meiden lieten zich echter niet gek maken en de verdediging kreeg steeds meer kijk op het aanvalsgeweld uit Raamsdonksveer.
    Zelf begon het aanvallend ook te lopen. Van tevoren was het aangegeven de ballen laag af te werken vanwege de lange keepster. Onze dames hadden dit goed in de oren geknoopt.

Achter elkaar vlogen de ballen er laag in.

Luna met de welbekende “highbounce”-bal, Sam dit keer met lage verschroeiende “Sam-ballen’, Merijn vliegend vanuit de hoek, Tess watervlug en verrassend sterk, Maura met ontzettende kanonskogels, Lisa telkens onverschrokken doorzettend tot de 7-meter om dan goed met een stuit te scoren en Vera, dan weer hoog zwevend, dan weer op snelheid doorbrekend.
    Er stond geen maat meer op onze HVM-ers.

Typerend was een hilarisch moment, waarbij de verder goed spelende Nikki, zonder echt te kijken, al Floortje roepend, haar inspeelde op de cirkel.

Floortje stond echter met haar rug naar de bal. De bal viel tussen haar en 3 HMC-verdedigsters in. Als een ware tijgerin dook ze naar de bal en veroverde die, al grabbelend en graaiend op pure wilskracht.

Deze wilskracht hielden de meiden de rest van de wedstrijd vol, knokkend voor elke bal.

Het was dan ook echt zonde, dat er geen publiek bij mocht zijn, want vooral de tweede helft was pure reclame voor de handbalsport.
    Toch waren we blij, dat er uiteindelijk een ruime overwinning te noteren viel.

Eindstand 19-12

gesponsord door @Brenders Asperges en